u follow me,i follow u!!

saya dulu lain,sekarang lain

Assalamualaikum and Hallo Hallo Semua

Tarik 9 October 2011.Hari pertama aku nekad untuk mula bertudung.Hari ini dah genap aku due bulan aku bertudung.Alhamdulillah.Satu kejayaan untuk aku.Aku bangga aku dah berubah.Hehe suke dengan diri aku yang baru.Bile aku dah tukar imej ni,mule lah macam-macam soalan orang tanya tentang perubahan diri aku.Ade orang ingat aku dah pakai tudung sebab aku kecewa bercinta.Ayak sungguh tak masuk akal.Abis tu,if macam tu then bile aku bercinta balik.Tudung kat kepala ni aku bukak la eik?Ish ish ish,sangat tak betul sangkaan tu ye.

Sebenarnye niat nak pakai tudung tu dah ade agak lame.Cume tak betul-betul tergerak nak bertudung.Maybe mase tu setan dok hasut-hasut lagi tu.Hehe tak tau lah kenape aku liat mase tu.
Tapi tak tau kenape since aku belajar di Melake ni,niat tu makin kuat.
Ade satu hari,seingat aku mase tu bulan July kot,aku baru balik dari cuti mid sem,aku sorang-sorang dalam bilik mase tu.Aku tak tau kenape aku rasa macam sunyi sangat.Aku rasa sedih sangat sampai aku menangis sorang-sorang dalam bilik.Then kebetulan maghrib dah masuk,lepas solat maghrib baru aku rasa sangat lega.Aku tak tau kenape aku ade perasan macam tu hari tu.Dari hari tu lah bermulanya detik perubahan dalam diri aku.

Since dari hari tu,bile-bile aku nak kua,aku dah start rase tak selesa ber'free' hair bile kua.Perasaan bersalah tu tibe-tibe ade.So dari situ aku dah start berjinak dengan tudung.And alhamdulillah,sekarang aku dah fully bertudung dah.
Bile aku bertudung,aku rase sangat selesa.Aku rasa lebih confident berbanding dulu.And aku rase lebih tenang dari dulu.Walaupon macam-macam masalah jadi,aku dah lebih relax,tak macam dulu,rase tak tenang bile ade masalah.Aku rase lebih kuat nak hadapi masalah tu.Alhamdulilah lega rasa.Aku mungkin sekarang tak dela berubah diri 100% lagi tapi insyallah slow-slow aku akan ubah habit yang tak elok tu.Aku takde la nak kate diri aku ni  baik ,mulia bagai,tapi yang aku tau,aku yang sekarang lebih baik daripada diri aku yang dulu.



Sekian

L.O.V.E

No comments:

Post a Comment

whoaa orang-orang HOT berceritera