u follow me,i follow u!!

benci!

aku nak cite pasal ape yg aku benci kat customer aku..i mean tak semuala..sape yg makan cili die la yg terase pedasnye oke

kes pertama:
customer sengaje nak tukar duit
if aku kerje pagila,start pukul 7pagi..matahari pown tak berape nak cerah lagi mase tu..lepas da tukar shift dengan budak malam,datangla seorang customer yang menyakitkan hati aku..datang dengan muke selambenye dan berlagaknye survey barang dalam kedai tu..sedang memikir nak beli ape eik pagi-pagi ni..owh ya,rotilaa...maka customer tu pown gi la amik roti rm0.60 tu dan bayar di kaunter,dengan banggenye die bayar dengan duit RM100 untuk bayar roti 60 sen tu..tak ke mencanak pagi pagi aku kena bagi balance die RM99.40 pada pagi yang belum meriah lagi tu!bile aku tanye dengan masih sopan,takde duit kecik ke kak,muka yg masam die jawab tak!padahal mase die nak bukak purse tadi aku dah nampak la rm5 dalam purse die..ceh,sengaje nak tukar duit la tu..ATTENTION ye...kedai kami ni BUKAN bank,tapi kedai yang jual barang..so if nak tukar duit,silakan ke bank,jangan nak sesuke ati je nak tukar duit kat sini..ko ingat 7e ni kaye sangat ke?banyak sangat ke duit dalam drawer aku..hello,kitowg ade polisi sendri yg staf perlu patuh bile jage counter or pos.so JANGAN nak bende tak senonoh tu kat kedai kecik macam kitowg yee..bukan kat 7e je,tapi kat kedai laen pown same.

kes due:
malaysia memang tak boleh hidup tanpa beg plastik FREE..
inilah malaysia kan,takleh lekang dengan plastik beg langsung..asal beli barang walaupun kecil,ringan,tetap request plastic beg,tapi bile plastic beg kena charge hari sabtu,sanggup pulak bawak kan??mati-mati taknak bayar even da beli barang berkoyan kan.contohnye seperti customer ni,datang beli panadol biase satu papan pada hari biase,hari beg plastik tak dicaj..PANADOL tau makcik ni beli..benda yang sangat ringan,sangat kecil...makcik tu bole pulak mintak plastik beg,padahal die dah bawak handbag besar bukan maen..datang naek kete,balik pown naek kete..ssalah ke nak masuk kan panadol tu dlm beg cik kak oit..tapi bile time hari sabtu,bile ice 3plastic beg pown tak nak beli plastic 20sen..sanggup bawak even jalan kaki..tengokla korunk dengan alasan,takperla,jimatkan plastik,membazir je plastik..orang sanggup sia-siakan plastic untuk bende kecik je semate mate bende tu free,tapi if kene bayar sikit je,sanggup susahkan diri bawak ice yang berat sampai ke rumah semate mate tak nak bayar 20sen.

sebenarnye banyak lagi pe'el customer yang aku tak berape nk like..tp cukupla tu..malas la nak kutuk lebih-lebih pulak..tapi aku adela sikit nasihat kat korang..aku ni sebagai seorang cashier and at the same time jadi customer jugak,so aku faham la macam mane rase jadi due belah pihak..so korunk next time bile jalan,bile beli barang,korunk terniat nak pecahkan duit korang yg besar,korang pikirla sikit kesian kat cashier tu..cashier tu bukan ade satu customer je tau,banyak lagi..if semua orang customer die kasi duit besar macam tu n beli bende kecil je,takke susah die nak kasi balance?die kasik duit seringgit or syiling baru korunk tau kan,lagi satu jgnla tukar duit pagi2..manede kedai banyak duit lagi mase tu..haish..nand lastly,please la jimatkan plastik oke..jangan la korunk jadi mcm makcik tadi tu..if korunk beli barang yg korunk rase korunk bole bawak sendiri,contoh mcm roti ke,air ke,janganla request plastik..sebab lepas tu korung buang kan plastik tu..kan membazir..so pikir pikirla eik
L.O.V.E

No comments:

Post a Comment

whoaa orang-orang HOT berceritera